1-kordne pindamine
Traditsiooniline ühekordne pindamine: üks kiht sideainet ja üks kiht killustikku.
Soovitatav kasutada:
-
- Kohtades, kus katte struktuur on kahjustatud ja põiklõikes enamvähem ühesugune.
- Kõige enam kasutatav kerge ja keskmise liiklusega teedel. Sobib tugevate aluste korral.
Eelised:
-
- lihtne teostada;
- odavaim pindamise tehnoloogia.
1¼-kordne pindamine
1-kordse pindamise erandlik variant. Rattajälge puistatakse jämedam fraktsioon (12/16 või 8/12) ja mujale osale peenem (8/12, 4/8 või 2/4).
Soovitatav kasutada:
-
- Kohtades, kus rattajälgedes on katte struktuur märgatavalt kulunud või deformeerunud, kuid rattajälgede vahel piisab katte säilitamiseks vana pindamiskillustiku kiilumisest peenema killustikuga.
Eelised:
-
- parandab põikprofiili;
- loob kulumiskihi just sinna, kus seda vaja on;
- hoiab raha kokku mujale mineva sideaine koguse pealt;
- võimalik vajadusel teha rattajälgedesse 1Ŋ -kordne pindamine, kui puistata kogu laiuses peenem fraktsioon.
1½-kordne pindamine
Kogu tee laiuses kaks erinevat fraktsiooni, alla jämedam 12/16 või 8/12 ja peale peenem (2/4 või 4/8),mis kiilub jämedama kinni.
Soovitatav kasutada:
-
- Raskema liiklusega teedele või kohtadesse (linnaliiklus, ristmikud, järsud kurvid jne).
Eelised:
-
- kinnitab kivid nihkekindlamalt üksteise vahele;
- lahtise jämedama fraktsiooni vähenemine;
- jämedamal fraktsioonil sideainega parem kontakt;
- vähendab müra.
2-kordne pindamine
Traditsiooniline pindamise tüüp, kus kaks killustikupuistet 12/16 ja 4/8 seotakse kahe sideainekihiga kokku.
Soovitatav kasutada:
-
- Pehmete ja lagunema kippuvate aluskatete või raske liikluse korral.
Eelised:
-
- kiilumine veel tugevam kui eelmisel meetodil, tänu sideaine lisakihile;
- pindamise vastupidavus, eluiga suurem.
2½-kordne pindamine I
Tekib paksem ja tugevam pindamiskiht, kus 12/16 ja 4/8 killustikuga kiiludes parandatakse alus ja III kihiga 8/12 või 4/8 pinnatakse peale vajalik kulumiskiht.
Soovitatav kasutada:
-
- Sobib väga lagunenud tolmuvaba kõvakatete pindamiseks.
Eelised:
-
- kogu konstruktsiooni suur tugevus;
- ülemisel kihil eraldi kulumiskiht;
- pikem iga, võrreldes teiste tehnoloogiatega.
- müratase väheneb, võrreldes teiste tehnoloogiatega;
2½ -kordne pindamine II
Analoogne variant eelmisele, kuid esimesena puistatakse alusele killustikukiht 12/16 ja siis kiilutakse see sideaine ja peenikese killustikuga 4/8 kinni. Peale pinnatakse vajalik kulumiskiht 8/12 või 4/8.
Soovitatav kasutada:
-
- Sobib pehmete kruusateede tolmuvabaks muutmisel.
Eelised:
-
- Eeliseks on killustikupadja loomine enne esimest sideainekihti. Kasutades pehmete tolmuste aluste puhul teisi meetodeid, ei nakku sideaine tolmu tõttu aluspinnaga ja raskete masinate rattad kerivad sideainekile koos killustikuga vaibana üles. Sellepärast siin ongi esimesena killustiku puistamine, mis taolisi olukordi peaks vältima.
Sändvitš pindamine
Alla luuakse killustikupadi 12/16 või 8/12, mis kiilutakse kinni sideainekihi ja peenema killustikuga 4/8 või 2/4.
Soovitatav kasutada:
-
- Soovitatav kasutada pehmete ebatasaste tolmuvabade katete puhul. Samuti sobib “higistavate” teede pindamiseks.
Eelised:
-
- lihtne konstruktsioon;
- väldib masinate aluskattesse vajumist töö teostamise ajal;
- pigilappide läbitulek pindamise kihist väheneb.
Liivpindamine
Õhuke bituumenemulsiooni kiht kaetakse liivakihiga.
Soovitatav kasutada:
-
- Soovitatav kasutada asfaldis esinevate mikropragude veekindlaks muutmiseks. Loob õhukese kaitsekihi, mis takistab vee imbumist teekattesse.
Eelised:
-
- vähene sideaine kulu;
- lihtne, kiire teostada;
- võimalik teostada ka hilissügisel, vastu talve.
Ribapindamine
Tavaline 1-kordne pindamine üksikute teekattes esinevate defektide (pragude, murenemiste) katmiseks. Ribapindamiseks kasutame Rootsi firma Savalco spetsiaalset pindamisseadet HP 27, mis võimaldab pinnatava riba laiust valida 30 cm intervalliga.
Eelised:
-
- saab pikendada katte eluiga lagunenud kohtade parandamisega;
- odavam kui kogu katte üleni pindamine;
- kiire ja operatiivne töö.
“Slurry” ülekate
Erinevate värvidega õhuke ülekate, mis on mõeldud parkimiskohtade, jalgrattateede ning erinevate teesektsioonide eristamiseks.
Laotatava õhukese (3-5 mm) segu koostisosadeks on killustik (0-3 mm), filler, pigment vastavalt värvi valikule (punane, kollane, roheline, sinine, must), polümeeridega modifitseeritud bituumenemulsioon ja vesi.
Segu on keskkonna sõbralik ja seda laotatakse külmalt. Tööd on võimalik teostada kui ööpäevane keskmine õhutemperatuur on üle 10 ēC ja kui kate on kuiv. Laotatava katte tavaliseks formeerumisajaks on 3-5 tundi. Ühtlasema struktuuri saamiseks rullitakse valatud katet kerge valtsrulliga.
Eelised:
-
- parem karedus unikivi, betoon- ja asfaltkattega võrreldes;
- uus, õhuke kulumiskiht;
- liiklusohutus, paremini jälgitav autojuhtidele.